Kasulikku
Vuugilint aitab ära hoida hilisemaid pragusid asfaldi ja betooni ühenduskohtades
Vuugilint on oluline komponent erinevate materjalide sidumisel teede ja muude asfaldi- ja betoonitööde käigus. Vuugilint aitab ennetada pragusid ja vajumist ühenduskohtades. Tänu lihtsale paigaldusele ja suurele vastupidavusele on vuugilindi kasutamine muutumas järjest populaarsemaks ka erinevatel Eesti ehitusobjektidel. Tulevikus võiks see saada normiks kõigis teedeehitus- ja suurehitusprojektides, et vältida hilisemaid väljaminekuid parandus- ja remonditöödele.
Vuugilint – millega on tegu
Vuugilint on polümeerbituumenist valmistatud elastne lint, mis paigaldatakse asfalttööde käigus kahe või mitme erineva materjali vahele. Vuugilindi ülesanne on täita materjalide vahele jääv tühimik ja hoida neid tihedalt koos. Vuugilint tagab õmbluste ja vuukide tõhusa liimimise ja peab vastu ka tihedale liikluskoormusele ja ilmastikumõjudele.
Vuugilindi lõppviimistlusel tuleb alati kasutada kuuma asfaltsegu.
Vuugilint muudab asfaldi ühenduskohad vastupidavaks ja pragunemiskindlaks.
Kui asfaldi ühendused jätta vuugilindiga täitmata, siis tekivad aastatega ühenduskohtadesse praod, mida omakorda süvendab vihmavesi. Aja jooksul kasvab sinna pragudesse umbrohi, mis avaldab materjalidele veelgi rohkem survet ja praod muutuvad üha suuremaks. Kui katkine ühenduskoht juhtub olema sokli ja asfaldi vahel, siis mõjutab pragude teke ka kogu maja konstruktsiooni, põhjustades vajumist. Need ohud varitsevad nii betooni, metalli kui kivi puhul.
Vuugilindi kasutamine teede- ja üldehitustööde käigus on odavam kui hilisemate tagajärgedega tegelemine, mis pikas plaanis võivad osutuda küllaltki kulukaks.
Selline näeb välja vuugilint, mis on paigaldatud betoonpinnale ja ootab asfalteerimist. Vuugilindiga ääristatud betooni ja asfaldi ühendus seisab ka pärast mitmeid aastaid endiselt tihedalt paigas:
Näide sellest, kui vuugilinti ei kasutata: aja jooksul praod süvenevad ja vohama pääseb umbrohi, mis omakorda süvendab pragusid veelgi.
Vuugilindi kasutusalad
Vuugilint sobib kasutamiseks kõikjal ehituses, kus teostatakse asfaldi ja betooni, metalli või kivi ühendusi, sealhulgas:
- asfaldi ja äärekivi ühendused kõnniteedel ja autoteede ääres
- paralleelsete sõiduradade pikiühendused ja põikiühendused
- torustiku kraavides uue ja vana katte risti- ja pikiühendused
- sildade betoonprusside ühendused asfaldiga
- trammirööbaste ühendused
- sokli ja asfaldi ühendused laohoonete välisperimeetril
- vihmaveerennide ühendused asfaldiga parkimisplatsidel, lennujaamades ja sadamaaladel
- uue ja olemasoleva kattekihi ühendused
Vuugilint on jõudnud tihedasse kasutusse üle terve maailma. Kõige sagedasemad kohad, kus vuugilinti kasutatakse, on:
- tunnelid (tunneliseinte ja asfaldi ühendused)
- sillad
- äärekivide ja asfaldi ühendused
- sadamad (kaid, rennide ühendused)
- lennujaamad (sadeveerennid, betoonist parkimisplatsid)
- ringrajad
- üldehituses soklite ja asfaldipindade ühendused (laohooned jne)
- teedeehituses üldiselt (kiirteed ja muud kõrge liikluskoormusega asfaltteed).
Vuugilindi kasutamine peaks olema projekti sisse kirjutatud juba planeerimisfaasis.
Vuugilindi kasutamine teedeehitusprojektides aitab pikendada rajatud objektide eluiga. Seepärast on mujal maailmas vuugilindi kasutamise nõue tihti juba ehitushangetesse sisse kirjutatud.
Vuugilinte on erinevaid, kui tööpõhimõte on neil sama – täita ühenduskohad ja liited tihedalt ja püsivalt.
Vuugilinti saab kasutada ka asfaltteede remontimisel ja parandustöödel.
Bornit Fugenband
Bornit tootevalikus on kaks vuugilinti – põletatav Fugenband FB ja iseliimuv Fugenband KSK.
- BORNIT® FUGENBAND FB VUUGILINT
Sulatatav vuugilint, mida kasutatakse teedeehituses serva ja asfaldi ning betooni vaheliste töövuukide tihedaks sulgemiseks ning külma ja kuuma asfaldi vahelise õmbluse kinnitamiseks parandustöödel. Lint on elastne, vananemiskindel ja vastupidav suurele liikluskoormusele ja ilmastikumõjudele. Vastab standardile ZTV Fug-StB 01.
- BORNIT® – FUGENBAND KSK, ISEKLEEPUV VUUGILINT
Iseliimuv vuugilint Fugenband KSK on ühelt poolt iseliimuva kattega. Teine pool paigaldatakse vastu kuuma asfalti, mis peab vuugilindi sulatamiseks olema vuugi piirkonnas vähemalt 120 kraadi. Tagab õmbluste ja viikude tõhusa liimimise püsivaks ühendamiseks, mis peab vastu ka tugevatele liiklus- ja ilmastikumõjudele. Vastab standardile ZTV Fug-StB 01. Tutvu tootega
Vuugilindi paigaldamisel on soovitatav kasutada spetsiaalset vuugiliimi, mis on mõeldud ehitus- ja parandustöödeks kuni –5 °C temperatuuride juures.
Millist kasu pakub vuugilindi paigaldus
- rahaline sääst ja tööaja kokkuhoid – vuugilindi paigaldamine on väiksema ajakuluga kui hilisemad parandustööd, mida tuleks teha, kui asfaldi ja betooni ühendused peaksid pragunema
- erakordne vastupidavus – vuugilint aitab tagada, et ühendused asfalt-asfaldi ja asfalt-betooni vahel ei hakkaks amortiseeruma
- lihtne käsitsemine ja paigaldus – vuugilindil on kaasas paigaldusjuhend ja lindil on väga hea painduvus nii madalatel temperatuuridel kui ka kuumaga
- laitmatu ühendus kanalikaante, siibri- ja hüdrandikatete ning teega – vuugilint on asendamatu ja teeb oma töö ilusti ära just seal, kus vaja.
Soovitatav vuugilindi paksus erinevatel objektidel
Asfalt betooni vastas: 10 mm
Asfalt asfaldi vastas: 8 mm
Aitame valida, milline toode on teie objektile sobivaim! Täpsema info saamiseks võtke ühendust
Bornit on pika ajalooga Saksamaa ettevõte, mis toodab kvaliteetseid ja uuenduslikke teedeehitus- ja üldehitusmaterjale, mis pakuvad kaitset vundamendile, fassaadidele ja katustele.